سولاری دو هفته فرصت دارد ، انگیزه های آقای فیلسوف

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پیت جانسن ، ما همه می آییم و می رویم بخصوص در این حرفه. این حرف سانتیاگو سولاری در نخستین کنفرانس خبری اش به عنوان مربی موقت رئال مادرید بود. مربی 42 ساله نگاهی فلسفی به کارش و در کل زندگی ورزشی دارد.

سولاری دو هفته فرصت دارد ، انگیزه های آقای فیلسوف

شاید خام به نظر برسد و کارنامه مربیگری قطوری نداشته باشد اما او از تولد در فوتبال غرق بوده و در واقع هیچ موجی برایش غریبه نیست. پدرش، ادواردو، هافبک میانی خشن روساریو سنترال بود و از 1966 تا اوایل دهه 80 بازی کرد. دوران مربیگری اش هم حدود 20 سال طول کشید. عموی سانتیاگو، خورخه، هم مربی و بازیکن حرفه ای فوتبال بود و برادرانش استبان و داوید بازیکن بودند. سانتیاگو نخستین بازی حرفه ای خود برای ریورپلاته را در 20 سالگی انجام داد و بعد از رفتن به اسپانیا در تیم اتلتیکومادرید بازی کرد در فصل 2000-1999 که تیم با وجود شایستگی بسیار سقوط کرد. دو سال بعد به روبرتو کارلوس پاس داد و مدافع چپ برزیلی توپی برای زین الدین زیدان مهیا کرد که او یکی از زیباترین گل های تاریخ لیگ قهرمانان را در فینال گلاسکو به بایرلورکوزن زد. او در سال های فوتبال کهکشانی در رئال بود و خیلی وقت ها به نیمکت تبعید می شد تا راه برای خریدهای گرانقیمت باز شود اما همینقدر هم شانس بازگشت به ترکیب اصلی را به دست می آورد.

بازیخوان بزرگی بود و یک بار در رختکن در حال مطالعه کتاب فریدریش نیچه، فیلسوف بزرگ آلمانی دیده شد. وقتی کفش هایش را آویخت برای روزنامه ال پاییس یادداشت می نوشت، مطالبی برآمده از اندیشه. اینها باعث شد خیلی ها تصور نمایند مربی متفکری است که می تواند در موقعیت های مختلف و در مواجهه با رقبای متفاوت تاکتیک تیمش را یکی بعد از دیگری عوض کند تا به نتیجه دلخواه برسد. او در نخستین کنفرانس خبری خود قبل از برد برابر ملیا در جام حذفی اسپانیا از کلمات زشتی استفاده کرد شاید به این دلیل که می خواست نشان دهد برای مربیگری تیمی که می خواهد متحول شود و از پنج بازی آخرش در لالیگا تنها یک امتیاز گرفته، تنها اندیشه کافی نیست.

به نظر می رسید در بازی چهارشنبه زیر باران از کارش لذت می برد، در محوطه فنی ایستاده بود و تحرک زیادی داشت اما نه شبیه به سلف خود. زبان بدن خولن لوپتگی از ابتدا شبیه کسی بود که برای ماندن در کارش می جنگید اما سولاری روی هر حمله حریف آرام بود و نگرانی نداشت.

او می داند اگر نتواند در این دو هفته نظر مقامات باشگاه را جلب کند، به کارش در تیم ب باز می شود اما هر ثانیه که به عنوان مربی تیم کار می نماید، مصمم تر می شود که آنجا بماند. نزدیکانش می گویند اگر به ناگاه و یکباره این پست را گرفته حالا حس رقابتی اش بیدار شده و مصمم است کارش را حفظ کند.

سولاری در زمان بازی هافبک-بال هجومی بود و می خواهد تیمش از کناره ها خوب استفاده کند. او مقابل ملیا از دو بال استفاده کرد و هر دو مدافع جلوزن تیمش در حمله موثر بودند. آلوارو اودریوسولا گل اول را ساخت و گل سوم را زد و آن طرف، سرخیو رگیلون هشت بار سانتر کرد. او دو هافبک دفاعی مقتدر می خواهد تا از هنر بال ها و مدافعان کناری استفاده کند، جالب می شود که ببینیم ترکیب اصلی او چگونه می شود و از میان لوکا مودریچ و تونی کروس کدام در کنار کاسمیرو قرار می گیرند.

در کنفرانس خبری بعد از نخستین برد روشن و سرحال بود مثل تنفس هوای تازه بعد از کنفرانس خبری های لوپتگی. سلف سولاری آنقدر وحشت زده به نظر می رسید که هرگز حرفی جنجالی نزد.

مربی جدید کمتر احتیاط می نماید و خوش صحبت است، به خبرنگارها گفت نمی خواهد تیمش در بازی اول نمره ده بگیرد: در مدرسه از نمره دریافت خوشم نمی آمد و حالا هم نمی آید. هر چند به عنوان یک تازه کار می شود با این بازی درخشان و برد 4 بر صفر به او نمره کامل داد.

بازی های سخت تری در راه است اما او که تمام زندگی اش در فوتبال بوده، به خوبی می داند چه کند ضمن اینکه مطمئن است بعد از این دو هفته در فوتبال خواهد ماند. تنها چیزی که باید معین شود این است که یک تیم ب در دسته سوم را مربیگری می نماید یا روی نیمکت تیمی بزرگ در لیگ قهرمانان اروپا می نشیند.

منبع: دیلی میل

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2143

به "سولاری دو هفته فرصت دارد ، انگیزه های آقای فیلسوف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سولاری دو هفته فرصت دارد ، انگیزه های آقای فیلسوف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید