برج آزادی شاهد ریزش تماشاچیان بود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برج آزادی که در آخرین شب جشنواره موسیقی فجر میزبان دو اجراء بود، در کنسرت دوم شاهد ریزش جمعیت تماشاچیان بود.

برج آزادی شاهد ریزش تماشاچیان بود

به گزارش خبرنگاران، عصر دوشنبه (29 بهمن) در آخرین روز سی وچهارمین جشنواره موسیقی فجر، سالن برج آزادی میزبان دو اجرای متفاوت از گروه تنور تریو به سرپرستی میلاد زنده نام و گروه موسیقی آذری علی پرکار بود.

اجرای اول که در ساعت 19 شروع شد با استقبال تماشاچیان روبه رو بود. سبک اصلی این گروه جاز و بلوز بود و سراسر اجرا یک فضای ثابت و مشترک را دنبال می کرد، گرچه که هر لحظه نیز در حال تغییر بود.

قطعه اول که نواخته شد، فضایی آرام را برای تماشاچیان ایجاد کرد. قطعه دوم نیز تقریباً ریتمی یکنواخت را طی می کرد و می توان گفت که درام در این اثر نقش اصلی را بر عهده داشت، همچنین طی موسیقی بعضی نت های گیتار و درام تکرار می شد.

نام قطعه سوم چهارگاه بود که در همدردی با مهاجران اجرا شد. در قطعه سوم فضای موسیقی اوج بیشتری گرفت تا این که به ندرت این اوج به فرود می رسید و آرام می شد. پس از مدتی این قطعه با مقداری تغییر ریتم تقریباً در فضایی ثابت مانده بود. البته با گذشت لحظاتی تنها درامر نواخت تا این که موسیقی باری دیگر اوج گرفت و به خاتمه رسید.

گرین گلد نام قطعه چهارم به معنای دشتی سبز بود که به دلیل تابیدن نور خورشید به رنگ طلایی درمی آید. پیش از شروع این قطعه، سرپرست گروه، گیتار خود را عوض کرد و لحظاتی کوتاه را صرف تنظیم سازش کرد. این قطعه نیز تقریباً با فضایی در اوج شروع شد و پس از مدتی به یک فضای نسبتاً آرام تری رسید و ریتم های موسیقی تا لحظاتی مدام تکرار می شدند. این فضا نیز با تغییر نت درام عوض شد و پس از مدتی موسیقی وارد بعدی جدید شد. این بار می توان گفت که موسیقی لحظاتی آرام و لحظاتی نیز نا آرام بود.

قطعه پنجم این اجرا یک اثر بلوز ایرانی بود. این قطعه در اوایل اجرا یک ریتم ثابت را دنبال می کرد ولی پس از مدتی ریتم آن تغییر یافت، گرچه که این اثر نیز دارای یک فضای ثابت در طی کار بود.

اثر بعدی یک کار آذری بود که لحظاتی کوتاه پس از شروع نواخته شدن آن، سرپرست بند با خنده اجرا را متوقف کرد و گفت: این کار قسمتی دارد که همه باید با هم بگویند هی سپس آن بخش را اجرا کرد تا مخاطبان بدانند در چه قسمتی باید با گروه هم صدا شوند. این قطعه یک کار انرژی بخش بود که تماشاچیان را به وجد آورد.

از جمله نکات آزار دهنده این اجرا، نحوه رفتار مسئولان سالن بود که با دیدن هر مخاطبی که در حال کار کردن با تلفن همراه بود، روی او لیزر می انداختند.

روزبه فدوی درامر، کسری سبک تکین گیتاریست، آرش اسکندری نوازنده کیبورد و میلاد زنده نام سرپرست گروه تنور تریو بودند.

پس از خاتمه اجرا، خبرنگار خبرنگاران به میان تماشاچیان رفت تا نظر آن ها را درباره کار بداند. چند نفر پاسخ دادند: اجرا خیلی خوب بود و حتی می توان گفت که فوق العاده بود. البته این بار اولین کنسرتی نبود که ما از این گروه دیده بودیم ولی همواره خیلی خوب و خاص کارها را اجرا می نمایند.

همچنین چند نفر دیگر بیان کردند: نوازندگان کنسرت مسلط بودند و توانستند به خوبی موسیقی را بنوازند.

فرد دیگر اظهار کرد: نوازندگان کنسرت توانستند دقیق و به درستی قطعات را بنوازند. البته سرپرست گروه از دوستان من است و تا به حال اجرای آنها را ندیده بودم ولی واقعاً لذت بردم.

اجرای گروه علی پرکار با ریزش تماشاچیان روبه رو بود.

پس از گروه تنور تریو گروهی آذری زبان به سرپرستی علی پرکار به روی صحنه آمد که قطعاتی ترکی را در سبک راک اجرا کردند. با شروع خواندن خواننده گروه، تعدادی از تماشاچیان سالن را ترک کردند. البته این امر تنها مختص به ترک اول نبود و تا چند قطعه بعد تعداد تماشاچیان همچنان ریزش می کرد. البته از طرفی با توجه به اظهارات تماشاچیان صدای گوشخراش و بلند خواننده دلیل اصلی این موضوع بود.

همچنین عده دیگری از تماشاچیان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران بیان کردند که اجرای بدی بود و آن را دوست نداشتند. حتی بعضی از واژه مزخرف درباره اجرا استفاده کردند. البته در این بین افرادی نیز بودند که از اجرا لذت برده و آن را دوست داشتند.

ولی کل اجرا یک کیفیت ثابت را دنبال می کرد و تغییر خاصی به وجود نیامد.

محمد جباری نوازنده گیتار باس، مازیار حسین نژاد نوازنده گیتار الکترونیک و کارن پرکار نوازنده درام این گروه بودند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4655

به "برج آزادی شاهد ریزش تماشاچیان بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج آزادی شاهد ریزش تماشاچیان بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید