افتتاح 13 اقامتگاه بوم گردی و 4 دفتر خدمات مسافرتی در استان فارس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در نشستی صمیمانه با خبرنگاران در آرامگاه حافظیه، به بخشی از برنامه های این اداره کل به مناسبت هفته دولت اشاره نمود.

افتتاح 13 اقامتگاه بوم گردی و 4 دفتر خدمات مسافرتی در استان فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان روز پنجشنبه 1 شهریور 97 در این نشست گفت: استان فارس، از فرهنگ ها، آداب و رسوم، و پیشینه تاریخی غنی و خاصی برخوردار است، این فرهنگ ها و آداب و سنن می توانند جاذبه های خاص و قدرتمندی هم برای توسعه گردشگری داخلی و هم برای جذب گردشگران خارجی محسوب شوند.

او ادامه داد: در همین راستا و با نگاه ویژه به ایجاد اشتغال پایدار روستایی- عشایری و توسعه بافت تاریخی-فرهنگی گسترش اقامتگاه های بوم گردی در این مناطق استان در دستور کار نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اضافه نمود: با توجه به اینکه میزان سرمایه اولیه در ایجاد اقامتگاه های بوم گردی به نسبت سایر تاسیسات و موسسات گردشگری کم هزینه است و همچنین گردشگران برای آشنایی با خوراکهای سنتی ، فرهنگ و آیین ها مردم هر منطقه متقاضی اسکان در چنین فضاهای سنتی و تاریخی هستند از این رو ایجاد چنین اقامتگاهایی در روستاها و بافت های تاریخی استان سرعت بیشتری دارد.

این مقام مسئول به افتتاح 13 اقامتگاه بوم گردی در هفته دولت اشاره و توضیح داد: در مجموع این اقامتگاه ها با سرمایه گذاری 86میلیارد و 250میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای 92 نفر در بافت تاریخی شیراز و روستاهای کوهمره سرخی، باغان، ساران، ریچی، کندازی، قلات، قائدان و کشکولی در شهرستانهای شیراز، سپیدان، لارستان،مرودشت، ممسنی و کازرون به بهره برداری می رسند.

این مقام مسئول در ادامه نیز بر اهمیت صندلی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از منظر امنیت و رفاه گردشگران تاکید و خاطر نشان کرد: در هفته دولت 3 دفتر خدمات مسافرتی در شیراز و 1 دفتردر شهرستان رستم با سرمایه گذاری 5 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 15 نفر افتتاح خواهند شد.

با افتتاح این 13 اقامتگاه بوم گردی تعداد آنها در استان به 78 اقامتگاه افزایش و همچنین تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان با بهره برداری این 4 دفتر به222 خواهد رسید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 375

به "افتتاح 13 اقامتگاه بوم گردی و 4 دفتر خدمات مسافرتی در استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 13 اقامتگاه بوم گردی و 4 دفتر خدمات مسافرتی در استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید