یکی از عوامل اصلی نسل کشی رواندا پس از 23 سال در پاریس دستگیر شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یکی از عوامل اصلی قتل عام حدود یک میلیون رواندایی، پس از چند دهه گریز از دست قانون، در حومه پاریس دستگیر شد.

یکی از عوامل اصلی نسل کشی رواندا پس از 23 سال در پاریس دستگیر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فلیسین کابوگا یکی از متهمین اصلی نسل کشی سال 1994 در رواندا روز شنبه در حومه پاریس بازداشت شد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، به گفته مقامات فرانسوی، کابوگای 84 ساله که با هویتی جعلی در این کشور به سر می برد، به مدت چند دهه تحت تعقیب بود.

اکنون دستگیری وی می تواند به اجرای عدالت درخصوص این نسل کشی که در آن بین 800 هزار تا یک میلیون رواندایی قتل عام شدند کمک کند.

همچنین اعترافات او می تواند اسرار زیادی که پیرامون این قتل عام گسترده وجود دارد برملا کند. با گذشت چند دهه، تنش ناشی از این فاجعه، همچنان آفریقای مرکزی را در بی ثباتی و جنگ فرو برده است.

جاسنتون بوسینگیه در مصاحبه ای در این باره گفت: این دستگیری در جنبه های مختلفی، یک اتفاق تاریخی محسوب می شود. می توانی فرار کنی، اما نمی توانی مخفی شوی، این کار تا ابد ادامه پیدا نمی کند.

کابوگا، یکی از ثروتمندترین افراد رواندا، از سوی دادگاه کیفری بین المللی به عنوان حامی و سرمایه گذار اصلی انجام این نسل کشی شناخته شده است. وی پس از متهم شدن به این جنایات، به مدت 23 سال فراری بود.

م

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32045

به "یکی از عوامل اصلی نسل کشی رواندا پس از 23 سال در پاریس دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از عوامل اصلی نسل کشی رواندا پس از 23 سال در پاریس دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید