یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ما توانستیم پس از ساعت های بیشمار تحقیق و مطالعه در زمینه مدت زمان یادگیری زبان آلمانی، به یک پاسخ صادقانه و واقعی دست پیدا کنیم. که این نتیجه ممکن است برای شما تعجب برانگیز باشد.

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

مارک تواین در مورد این مسئله که، مدت زمان یادگیری زبان آلمانی چقدر وحشتناک می تواند باشد، می گوید: یک فرد مستعد بایستی زبان انگلیسی را در 30 ساعت، زبان فرانسوی را در 30 روز و زبان آلمانی را در 30 سال یاد بگیرد مخصوصاً اگر فقط بر یک زبان مسلط باشد.

طبق این گفته، نیازی به نگرانی و ترس نیست. درست است که زبان آلمانی یکی از آسان ترین زبانهای موجود برای یادگیری نیست، اما اظهارات مارک تواین نیز در مطلب بالا اغراق آمیز است.

واقعیت این است، وقتی سؤالی همچون یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟ را می پرسید، باید جهت جوابگویی به آن، اطلاعات بیشتری در دست باشد. جهت باز تر شدن مطلب، پرسش هایی در مورد مهارت فعلی، تجربه قبلی، برنامه یادگیری و موارد دیگری باید پاسخ داده گردد.

از این رو، پیش از اینکه به مدت زمان یادگیری زبان آلمانی پاسخ دهیم، سؤالاتی را که باید از خود بپرسید.

آیا من از قبل، با زبانی مشابه آلمانی آشنا هستم؟

این سؤال به احتمال زیاد، اولین و مؤثرترین سؤالی خواهد بود که باید هنگام یادگیری یک زبان جدید از خود بپرسید. چقدر زبان آلمانی می تواند به زبان هایی که قبلاً صحبت می کردید شباهت داشته باشد؟ برای مثال، یادگیری یک ورزش جدیدی مانند راگبی، ممکن است به بازی فوتبال که قبلاً می توانستید بازی کنید، شباهت داشته باشد. یا یادگیری ساز جدیدی همچون ukulele ممکن است به ابزاری مانند گیتار که قبلاً می نواختید شباهت داشته باشد.

معمولاً زبان هایی که از یک خانواده هستند دارای ویژگی های مشابهی می باشند. خبر خوشایند این است که زبان آلمانی و انگلیسی از یک خانواده به شمار می آیند، و هر دو هم از خانواده ژرمنیک هستند.

شاید از خود بپرسید که پاسخ واقعی و موثق به این سؤال که یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟، چه چیزی می تواند باشد؟

به طور خلاصه، FSI (مؤسسه خدمات زبان های خارجی)، مدت زمان یادگیری زبان آلمانی را برای انگلیسی زبانان، تقریباً 30 هفته (750 ساعت) تخمین زده است.

این مقدار ممکن است زمان زیادی به نظر برسد، اما نسبت به زبانهایی همچون چینی، ژاپنی و عربی که یادگیری آنها برای دانشجویان 88 هفته طول می کشد، بسیار ناچیز است.

شما باید چقدر زمان بگذارید تا زبان آلمانی را یاد بگیرید؟

یادگیری هر مهارت جدید به دو مورد اصلی بستگی دارد: یکی جهت پیموده شده و دیگری تکرار کردن. که هر دوی این موارد، به زمان و تعهد بلند مدت نیاز دارد. دو نفر را در نظر بگیرید که از توانایی یکسانی برخوردارند، و یک روش یادگیری را به کار می گیرند. احتمالاً فردی که به مدت یک سال 10 ساعت در هفته وقت می گذارد در مقایسه با شخصی که به مدت 3 سال تنها یک ساعت در هفته وقت صرف می کند، جلوتر خواهد بود.

به همان اندازه جهت پیموده شده نیز می تواند مهم باشد، چرا که یادگیری با سرعت آهسته می تواند در بلند مدت نتیجه دهد. تا مغز ما بخواهد ارتباط عصبی با زبانی که می خواهیم یاد بگیریم برقرار نماید، خیلی طول می کشد.

حال از خود بپرسید که چقدر می خواهید در این زمینه وقت بگذارید؟

از چه روشی می خواهید جهت یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید؟

اغلب، تکنیک ها و روش های مورد استفاده نسبت به میزان زمان صرف شده اهمیت بیشتری دارند. عمل کردن به شکلی هوشمندانه به همراه داشتن پشتکار، نوعی فکر کردن و راه حلی سطح بالا در این زمینه محسوب می گردد. برای دستیابی به موفقیت به هر دو مورد نیاز دارید. اما یادتان باشد، سخت کار کردن، بدون داشتن روشی صحیح، شما را به جایی نخواهد رساند.

با بکارگیری موارد ذکر شده، صحبت کردن با افرادی که آلمانی، زبان مادریشان است، می تواند مؤثرترین روش جهت بهبود مهارت های ارتباطی شما باشد. مطالعه کتاب های درسی، بازی با برنامه های تلفن همراه یا تماشای فیلم به تنهایی نمی تواند کافی باشد.

شما یادگیری یک زبان را چگونه تعریف می کنید؟

نکته آخر این است که، باید به پرسشی پاسخ دهید که تنها خودتان می توانید جوابگوی آن باشید.

هدف شما از یادگیری زبان آلمانی چیست؟

آیا هدفتان این است که به سراسر دنیا سفر کنید؟ آیا جهت ارتقا در شرکتتان به این تصمیم روی آوردید؟ یا جهت ایجاد روابطی بهتر با همسر آلمانی زبان تان، این هدف را دنبال می کنید؟

شما باید تعریف و پاسخ مشخصی برای این موارد داشته باشید. با توجه به اینکه، زبان آلمانی یکی از زبان های ارزشمند و محبوب جهت یادگیری به شمار می آید، از این رو، دلایل زیادی می توانید برای انتخاب آن داشته باشید.

از دید کارایی و بازدهی، دستیابی به هدف به اندازه کافی خوب بودن یا مکالمه زبان آلمانی می تواند خیلی راحت تر از قرارگیری در یک سطح دنیای باشد. برای خیلی از افراد، رسیدن از سطح صفر به مهارت 90-80 درصد، به صرف حدبیشتر میزان وقت و زمان نیاز دارد. در صورتی که رسیدن از مهارت 90 به 100 درصد می تواند سبب کاهش بازدهی به موقع شما گردد.

کسب مهارت های آلمانی خود را سرعت ببخشید؟

وقتی که این سؤالات مقدماتی را از خود پرسیدید، به منظور کسب مهارتهای لازم جهت یادگیری زبان آلمانی، باید ایده واضح و شفافی در مورد جدول زمانی خود داشته باشید. حال ما می خواهیم با شما چگونگی سرعت بخشیدن به فرایند کار را به اشتراک بگذاریم.

آنقدر آلمانی صحبت کنید تا حس ناخوشایندی پیدا کنید

بله، می دانیم که این مسئله می تواند ناراحت کننده و دردناک باشد، اما وقت و زمان شما چه میزان ارزشمند است؟ یادتان باشد زمان از مهمترین کالاهایی است که در اختیار داریم. درست است که نمی توانیم مقدار زمان را افزایش دهیم، اما قطعاً چگونگی استفاده از آن را می توانیم کنترل کنیم. اگر 30 دقیقه از زمان خود را صرف یک کتاب درسی زبان کنیم نمی تواند به اندازه مکالمه با یک فردی که آلمانی زبان مادری اش است، مؤثر و مفید واقع گردد. شما هرگز قادر نیستید آن 30 دقیقه را دوباره به دست آورید.

حال، سؤالی که ممکن است از خودتان بپرسید این است که آیا زمان مهمتر است یا داشتن احساس ناخوشایند؟ امیدوارم پاسخ بیشتر شما مسئله وقت و زمان باشد.

یک معلم خصوصی یا مربی زبان آلمانی را پیدا کنید

امروزه پیدا کردن مربی یا معلمی که راهنمای شما در این زمینه باشد، کار بسیار ساده ای است. با استفاده از فضای مجازی می توانید از هر کجای دنیا که باشید، با مربی خود ارتباط برقرار کرده و زبان آلمانی را بیاموزید. در این زمینه می توانید با موسسه زبان آموزان پیشرو (آدرس وب سایت toplanguage.ir) که یکی از قویترین مراکز تدریس خصوصی زبان آلمانی در تهران می باشد در ارتباط باشید.

بنابراین، یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

پاسخ این سؤال، به موقعیت شما بستگی دارد. نتایجی که شما در یادگیری زبان به دست می آورید، در حقیقت پایان کارهایی است که انجام داده اید. اگر می خواهید در برقراری ارتباط نتیجه شگفت انگیزی بدست آورید، بر روی شخصی که آلمانی، زبان مادری اش است تمرکز کنید. اگر می خواهید مهارت نوشتن خود را ارتقا دهید، روزانه تمرکز خود را بر روی نوشتن یک ژورنال به زبان آلمانی قرار دهید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52487

به "یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید