هنر راهی بی واسطه برای برقراری ارتباط با دنیا است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نیوشا ضیغمی گفت: هنر تنها مقوله ای است که می توان از طریق آن بدون هیچ واسطه ای و در کمال صلح با دیگر کشورها و ملت های دنیا ارتباط برقرار کرد.

هنر راهی بی واسطه برای برقراری ارتباط با دنیا است

نیوشا ضیغمی بازیگر سینمای کشورمان در حاشیه بازدید از سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: صنایع دستی علاوه بر اینکه به دلیل ارزآور بودن بسیار حائز اهمیت است، به عنوان یک هنر می تواند در کنار معرفی فرهنگ غنی کشور، بدون هیچ گونه واسطه ای پیام ها را با بیشترین تأثیرگذاری، منتقل کند.

او اضافه نمود: به نظرم هنر و صنایع دستی در هم گره خورده اند و موضوع این می تواند اتفاق بسیار خوبی باشد.

ضیغمی با بیان اینکه ای کاش در کشورمان متکی بر نفت نباشیم گفت: اگر ما در ایران نفت نداشتیم شاید خیلی موفق تر از این بودیم. مثل کشور همسایه مان ترکیه که بر دیگر بخش و ظرفیت های خود تمرکز نموده و اقتصاد موفقی هم دارد.

این بازیگر با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های متعدد کشورمان، اعلام نمود: اگر بتوانیم هرکدام از این ظرفیت ها را به طور شایسته در دنیا معرفی کنیم بسیار موفق خواهیم بود.

ضیغمی اضافه نمود: در شرایط بد اقتصادی که در حال حاضر همه با آن روبرو هستیم، فعالیت افرادی که به عنوان تجارت این صنعت را دنبال می کردند در حال کمرنگ شدن است. ازآنجایی که همسرم ازجمله این افراد محسوب می گردد، این موضوع ناخودآگاه برای من مهم گردیده است.

او از فرش به عنوان شناخته گردیده ترین تولیدات حوزه صنایع دستی کشورمان در دنیا یاد کرد و یادآور شد: این در حالی است که محصولات چوبی، فلزی، انواع سنگ و سرامیک و تولیدات زیاد دیگری در ایران داریم که حیف است به آن ها پرداخته نگردد.

ضیغمی غرفه خانه ایرانی را که در سالن 8 و 9 نمایشگاه ملی صنایع دستی برپا گردیده است ایده خوبی برای جوانانی که به تازگی تشکیل خانواده داده اند دانست و گفت: وقتی نام صنایع دستی به میان می آید اکثر مردم به ویژه جوانان طرح های سنتی و قدیمی را به ذهن می آورند به همین دلیل ممکن است کمتر با آن ارتباط برقرار نمایند. این در حالی است که صنایع دستی ما محصولات مدرن و بروزی هم دارد که می توان از آن ها در زندگی روزمره بهره برد.

او درباره نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: با توجه به اینکه کوشش می کنم از همه نمایشگاه های صنایع دستی بازدید کنم، باید بگویم این دوره بسیار رشد نموده و جذاب تر، منظم تر و باشکوه تر از دوره های گذشته برگزار گردیده است.

ضیغمی به نقش پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارتقای این نمایشگاه اشاره نمود و گفت: این رشد چشمگیر می تواند اتفاق خیلی خوبی در حوزه صنایع دستی و برای هنرمندان و صنعتگران کشورمان باشد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 550

به "هنر راهی بی واسطه برای برقراری ارتباط با دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر راهی بی واسطه برای برقراری ارتباط با دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید