نشست نقدعلمی کتاب صلاحیت و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری برگزارشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، نشست علمی نقد کتاب صلاحیت و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری با حضور دکتر غلامرضا مولا بیگی معاون نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری به عنوان نویسنده اثر، دکتر وحید مطلع، دکتر علی محمد فلاح زاده، دکتر مهدی هداوند همگی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر مرتضی نجابت خواه، دانشیار دانشگاه مازندران در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید.

نشست نقدعلمی کتاب صلاحیت و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری برگزارشد

وحید مطلع عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی کتاب صلاحیت و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری را تنها کتاب جامع کاربردی در زمینه قانون فعلی دیوان دانست و اضافه کرد: این کتاب چندین بار تجدید چاپ شده است و مطالب آن دارای اصالت است که این حاصل 15 سال تجربه قضاوت دکتر مولا بیگی و حضور بیش از یک دهه ایشان در دیوان عدالت اداری می باشد.

علی محمد فلاح زاده عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اشراف و تسلط کامل نویسنده بر ابعاد صلاحیت و دادرسی دیوان را از ویژگی های شاخص کتاب صلاحیت و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری خواند و اضافه کرد: جامعیت، دوری از ذکر مطالب تکراری و نکات دست اول علمی، فهرست مطالب مطلوب را از نکات برجسته این کتاب خواند و نقدهایی نیز مانند کوتاه بودن مقدمه، لزوم ویرایش مجدد، اصلاح منابع و بعضی نکات ماهوی در باب نظرات نویسنده در مورد نفع خواستار در دیوان و صلاحیت و آئین دادرسی را به این کتاب وارد دانست.

مهدی هداوند از دیگر اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه اگر کتابی صندلیی نداشته باشد فرصت نقد پیدا نمی کند، گفت: در تقسیم بندی کتب حقوق اداری، کتاب صلاحیت و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری از صندلی بالایی برخوردار است و در میان کتاب های کاربردی و عملی؛ این کتاب یک راهنمای عملی برای همه فعالان جامعه حقوقی اعم از وکلا، دانشجویان و دانش آموختگان رشته حقوق و حتی قضات است. و از مهمترین ویژگی های این کتاب دوری از گزافه گویی می باشد و آنچه را که هست، بسیار دقیق، مستند و ساده بیان نموده و این مهم، هنری نیست که همه از آن، برخوردار باشند.

غلامرضا مولا بیگی معاون نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری در سرانجام ضمن تشکر از اساتیدی که کتاب صلاحیت و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری را به چالش کشیدند گفت: تمامی نقدها را در چاپ بعدی کتاب لحاظ می کنم و نیز وعده چاپ کتاب های مفیدتری را در این حوزه دادند.

این نشست در تالار دفاع دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و به همت انجمن علمی دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی، دیوان عدالت اداری و انجمن علمی ایرانی حقوق اداری برگزار گردید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5303

به "نشست نقدعلمی کتاب صلاحیت و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری برگزارشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست نقدعلمی کتاب صلاحیت و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری برگزارشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید