نتایج انتخابات پارلمانی اروپا عاملی برای تشدید مناقشات بودجه ای بین بروکسل و رم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با توجه به اینکه حزب افراطی لیگ شمال به رهبری وزیر کشور ایتالیا در انتخابات پارلمانی اروپا نتیجه چشمگیری را به دست آورده حالا تصمیم دارد بر خلاف نظر بروکسل به رویکرد خود در افزایش بدهی های این کشور برای رفاه حال ایتالیایی ها ادامه دهد.

نتایج انتخابات پارلمانی اروپا عاملی برای تشدید مناقشات بودجه ای بین بروکسل و رم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ان تی وی آلمان، بعد از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اروپا که حزب افراطی لیگ شمال متئو سالوینی، وزیر کشور و معاون نخست وزیر ایتالیا نتیجه موفقیت آمیزی را در آن کسب کرد حالا ایتالیا و اتحادیه اروپا در مناقشات بودجه ای در آستانه یک رویارویی جدید قرار گرفته اند.

نتایج پارلمانی اروپا نشانگر پیشتازی حزب راست گرای افراطی لیگ شمال به رهبری ماتئو سالوینی، وزیر کشور است، در حالی که حزب لیگ شمال (لگا) در سال 2014 تنها 6 درصد از آرا را به خود اختصاص داده بود اما در انتخابات پارلمانی امسال اروپا با کسب 34.3 درصد آراء برای اولین بار در یک رای گیری سراسری بیشترین رای را از آن خود کرد. به اعتقاد یکی از مقامات کامرز بانک آلمان چنین حزب قدرتمند شده ای دیگر به کمیسیون اروپایی اجازه تحمیل قوانین بودجه ای خود را نمی دهد.

به نوشته رویترز کمیسیون اتحادیه اروپا هفته آینده یک پرونده قضائی به علت بدهی های بی شمار ایتالیا را به جریان می اندازد.

متئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا در پی پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی اروپا دلیل آن را سیاست های این حزب درباره بدهی های ایتالیا دانسته و در موضع گیری در مقابل اتحادیه اروپا و خلاف جهت سیاست های آن خواستار تضعیف قوانین کسری بودجه اروپایی شد .

سالوینی در جریان تنش های بودجه ای با بروکسل چندین بار اعلام کرده بود که کشورش نمی تواند کنترل و سرنوشت اقتصاد خود را به دست بروکسل بسپارد.

سالوینی بعد از پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی اروپا در سخنانی در میلان گفت که زمان آن رسیده که درباره قوانین قدیمی و منسوخ که به اروپا آسیب رسانده دوباره بحث کنیم.

وی افزود: مالیات های پایین تر موضوعی کلیدی برای ایتالیایی ها است و اساسی برای بودجه سال آینده را تشکیل می دهد. این طرح در پاییز ارائه خواهد شد.

کمیسیون اتحادیه اروپا و ایتالیا در سال 2018 درباره بودجه ایتالیا برای سال 2019 با هم اختلاف نظر داشتند و تازه در اواخر سال گذشته در این باره به توافق رسیدند. با این حال ارقام جدید بودجه ایتالیا مسئله ای است که نگرانی هایی را در بروکسل ایجادکرده و با توجه به بدهی های بالای این کشور با هشدارهایی از طرف مقامات اروپایی همراه بوده است.

از اواسط سال 2018 میلادی دولت پوپولیستی در رم متشکل از احزاب افراطی لیگ شمال و جنبش 5 ستاره می خواهد رشد مالی را از جمله با پایین آوردن مالیات ها و هزینه های اجتماعی بیشتر رونق داده و برای این منظور مایل است بدهای های خود را افزایش دهد.

اتحادیه اروپا در 5 ژوئن گزارش مالی دولت ایتالیا را ارائه خواهد داد.

ایتالیا با یک کوه بدهی بالغ بر 131 درصد بازده مالی بالاترین میزان بدهی در منطقه یورو بعد از یونان را دارد.

بسیاری مقامات اروپایی نگرانند که این کشور به یونان دومی تبدیل شده و سال ها اتحادیه اروپا را به خود مشغول کند.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8138

به "نتایج انتخابات پارلمانی اروپا عاملی برای تشدید مناقشات بودجه ای بین بروکسل و رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج انتخابات پارلمانی اروپا عاملی برای تشدید مناقشات بودجه ای بین بروکسل و رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید