ضرورت بازنگری طرح های اشتغالزایی به دلیل نوسانات ارزی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سید علی بحرینی مقدم ظهر پنج شنبه در دهمین جلسه شورای اشتغال خوزستان با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اهواز اظهار کرد: اعتبارات اشتغالزایی استان سال جاری سه هزار و 370 میلیارد تومان است که 50 درصد آن در فاز اول اختصاص یافته است.

ضرورت بازنگری طرح های اشتغالزایی به دلیل نوسانات ارزی

وی اضافه نمود: این اعتبارات برای یک هزار و 683 طرح اختصاص یافته که 700 میلیارد تومان آن با 9 هزار و 235 فرصت شغلی جدید به بانک ها ارجاع داده گردیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار خوزستان توضیح داد: تاکنون 762 طرح با اعتبار 118 میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و 845 نفر آنالیز و 70 درصد از سهم 50 درصدی ابتدایی جذب گردیده که باتوجه به مسائل و مشکلاتی که در سامانه اشتغال داشتیم تخصیص اعتبارات دیر رخ داد.

بحرینی مقدم مطرح نمود: اقتصاد استان بیش از 1.5 برابر اقتصاد سایر استان ها دولتی است که به دلیل اجرای طرح های بزرگ و ملی است و مشاغل خرد کمتر امکان بروز و توسعه پیدا نموده اند.

وی افزود: به دلیل نوسانات نرخ ارز و آثار آن احتیاج به بازنگری و تجدیدنظر در طرح های توجیهی مالی طرح های مصوب و تخصیص تسهیلات تکمیلی به آنها داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار خوزستان یادآور شد: افزایش نرخ ارز باعث تجدید نظر در سرمایه در گردش واحدهای اقتصادی گردیده و سقف 10 درصد جوابگوی احتیاجشان نیست و از 30 درصد متمرکز باتوجه به اینکه 700 میلیارد تومان طرح داریم انتظار داریم سقف تخصیصی به استان افزایش یابد.

بحرینی مقدم در خاتمه اعلام کرد: تمام توان خود را برای حفظ وضعیت اشتغال موجود گذاشتیم و حفظ اشتغال موجود اولویت نخست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 752

به "ضرورت بازنگری طرح های اشتغالزایی به دلیل نوسانات ارزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بازنگری طرح های اشتغالزایی به دلیل نوسانات ارزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید