شرکت سامسونگ در عرضه سری جدید گوشی&zwnjهای Galaxy S21، شارژر را از جعبه حذف کرده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شرکت سامسونگ در اقدامی گوشی های Galaxy S21 خود را بدون شارژر با شعار دوستدار محیط زیست به بازار عرضه خواهد کرد.

شرکت سامسونگ در عرضه سری جدید گوشی&zwnjهای Galaxy S21، شارژر را از جعبه حذف کرده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،شرکت سامسونگ در عرضه سری جدید گوشی های Galaxy S21، شارژر را از جعبه حذف کرده است، این درحالی است که پیش از این شرکت اپل نیز این اقدام را انجام داده بود و سامسونگ از او انتقاد کرد.

شرکت اپل در اقدامی همه مدل های آیفون 12 و همچنین بقیه تلفن های هوشمند موجود در سری فعلی خود از جمله (آیفون 11، آیفون XR و آیفون SE) را بدون شارژر و هدفون به بازار عرضه کرد. این شرکت ادعا می کند این حرکت تنها برای کاهش انتشار کربن و ضایعات الکترونیکی اجرا شده است.

شرکت کره ای سامسونگ نیز در اقدامی جدید قصد چنین اقدامی را دارد. این حرکت به chaebol کمک می کند تا برخی از هزینه های مربوط به تولید تلفن های هوشمند پرچمدار امروزه، مانند افزودن اجزای 5G و درایور ها برای امکان آپلود سریع صفحه را جبران کند؛ که این تصمیم با شعار دوستدار طبیعت اجرا و به بازار عرضه می شود.

آیا تمامی لوازم جانبی گوشی از جعبه حذف خواهد شد؟

در گزارشی ادعا شده بود که هدفون های سیمی نیز از جعبه حذف می شوند، اما سامسونگ قصد دارد به جای هدفون سیمی، هدفون بی سیم را جایگزین کند. اگر چه تمامی شرکت ها وقتی حرکتی جدید انجام می دهند از یکدیگر کپی برداری می کنند، اما شرکت سامسونگ اقدام شرکت اپل برای حذف شارژر از جعبه گوشی های خود را مورد تمسخر قرار داد؛ و حالا خود این اقدام را تکرار کرده است. گفتنی است، شرکت سامسونگ در سال 2017 اقدام شرکت اپل برای حذف جک هدفون از جعبه های گوشی را مورد انتقاد قرار داده بود، اما در سال 2019 همین کار را با گوشی های پرچمدار خود انجام داد.

اخیراً یک آژانس حمایت از حقوق مصرف کنندگان در برزیل به اپل دستور داده است تا در تصمیم خود در مورد حذف شارژر ها از جعبه آیفون در سائو پائولو تجدید نظر کند و قانون فرانسه از قبل موافقت کرده است که شرکت ها گوشی هایشان را به تمامی لوازم جانبی بسته بندی کنند. باید دید آیا سایر کشور ها نیز به این اقدام انتقاد می کنند یا خیر. در غیر این صورت، احتمال این وجود دارد که شرکت های دیگر نیز از این روش پیروی کنند و احتمالاً فروش یک گوشی بدون لوازم جانبی توسط شرکت ها به دست مصرف کننده برسد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47022

به "شرکت سامسونگ در عرضه سری جدید گوشی&zwnjهای Galaxy S21، شارژر را از جعبه حذف کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت سامسونگ در عرضه سری جدید گوشی&zwnjهای Galaxy S21، شارژر را از جعبه حذف کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید