درخواست پاپ از بلغارستان برای پذیرش مهاجران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا امروز (یکشنبه) پس از ورود به بلغارستان، از مردم این کشور مهاجرستیز خواست قلب و منازل خود را به روی مهاجران بگشایند.

درخواست پاپ از بلغارستان برای پذیرش مهاجران

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از صوفیه، پاپ گفت، کشوری چون بلغارستان که بخش زیادی از جمعیتش را به دلیل مهاجرت از دست می دهد، باید دلیل افراد برای ترک سرزمین مادری را به خوبی درک کند.

وی که در جریان سفری دو روزه در بلغارستان به سر می برد، اضافه کرد: بلغارها این مساله را قبول دارند که مهاجران از جنگ و فقر کشورهای خود می گریزند تا به فرصت های جدید زندگی دست یابند.

پاپ خطاب به مقام های دولت بلغارستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور گفت: احتراما به همه مردم بلغارستان که با مساله مهاجرت آشنا هستند، پیشنهاد می کنم چشم، قلب و دستان خود را به روی افرادی که در منازلتان را می کوبند، نبندید.

دولت ائتلافی راست میانه بلغارستان، از سه حزب ملی گرای ضد مهاجرتی تشکیل شده است.

دولت صوفیه ضمن درخواست از اتحادیه اروپا برای بستن مرزهایش به روی مهاجران، مرز خود با ترکیه را با سیم خاردار بسته است.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، بلغارستان در مقایسه با کشورهای دیگر با سرعت بیشتری جمعیت خود را از دست می دهد.

پیش بینی می گردد که جمعیت هفت میلیون نفری بلغارستان تا سال 2050 به پنج میلیون و 400 هزار نفر و تا خاتمه قرن حاضر به سه میلیون و 900 هزار نفر کاهش یابد.

براساس این گزارش، پاپ فرانسیس معضل آوارگان و مهاجران را به موضوع مهمی برای دوره زمامداری خود تبدیل نموده و از دولت های سراسر دنیا خواسته است برای حل این مشکل پل بسازند نه دیوار و برای استقبال از آوارگان، هرچه در توان دارند به کار گیرند.

سفر وی به بلغارستان سه هفته قبل از انتخابات پارلمانی اروپا صورت گرفته، انتخاباتی که انتظار می رود در جریان آن، احزاب ملی گرا و ضد مهاجرتی، نمایش چشمگیری از خود نشان دهند.

پاپ فرانسیس قرار است فردا (دوشنبه) از یک مرکز اسکان آوارگان در حومه صوفیه دیدن کند.

موضع سخت بلغارستان در برابر مهاجران به موضوعی بازدارنده تبدیل شده است.

گرچه حدود 20 هزار نفر برای پناهندگی در بلغارستان در سال 2015 درخواست دادند، اما تعداد پناهندگان در سال گذشته به دو هزار و 500 نفر کاهش یافت.

این در حالیست که از نقطه نظر مالی، بلغارستان که فقیرترین کشور اتحادیه اروپاست، ممکن است به مهاجران بیشتری برای برقراری ثبات در آینده احتیاج داشته باشد.

بلغارستان بالاترین نرخ مرگ و میر در اتحادیه اروپا را داراست و یکی از پایین ترین آمار تولد این بلوک را به خود اختصاص داده است.

این مساله با دهها هزار کارگری که این کشور را سالانه ترک می نمایند، توام شده و مشکلاتی جدی برای سرمایه گذاری در سیستم بازنشستگی بلغارستان به وجود آورده است.

بلغارستان کمترین میانگین حقوق ماهیانه (575 یورو معادل 645 دلار) در اتحادیه اروپا را داراست و کمترین متوسط حقوق بازنشستگی در این کشور 190 یورو معادل 213 دلار برآورد می گردد.

در همین حال، پاپ فرانسیس از مقام های بلغارستان خواست شرایط را طوری مهیا نمایند که جوانان انرژی جوانی خود را در کشور صرف نمایند.

رهبر کاتولیک های دنیا روز جاری ضمن دیدار از مقر نهاد حاکم بر کلیسای ارتدوکس بلغارستان، با پاتریارک نئوفیت رهبر این کلیسا دیدار و گفت وگو کرد.

اروپام ** 9109 ** 1071

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7257

به "درخواست پاپ از بلغارستان برای پذیرش مهاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پاپ از بلغارستان برای پذیرش مهاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید