خبرنگاران احتمال خطا در اعلام شرایط آبی کرونایی مشهد وجود دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مشهد- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگرچه شرایط مشهد در نرم افزار ماسک آبی شده است اما با شواهد موجود احتمال خطا در رنگ بندی کرونایی این کلانشهر وجود دارد.

خبرنگاران احتمال خطا در اعلام شرایط آبی کرونایی مشهد وجود دارد

دکتر مهدی قلیان اول چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: در حال مکاتبه با متولیان نرم افزار ماسک پیرامون شرایط آبی مشهد هستیم، چراکه در هفته های اخیر شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، افزایش تجمعات و رفت و آمدها بوده ایم.

وی از افزایش شیب ملایم موارد بستری روزانه ناشی از کرونا در خراسان رضوی اطلاع داد و گفت: در حال حاضر مراجعان سرپایی دارای علائم مشکوک نیز به میزان حدود 30 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید نمود: در رنگ بندی جدید ماسک، شهر کاشمر هم نارنجی شده است درصورتی که شهرهای همجوار مانند خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ همان شرایط را دارند اما همچنان در شرایط زرد کرونایی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رنگ آبی مشهد و نارنجی کاشمر با توجه به مستندات موجود مورد اعتراض است و بنابراین مجددا آمار را ارسال کردیم تا درباره شرایط شهرها بازبینی صورت گیرد.

عصر امروز مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اعلام نموده بود: بر اساس رنگ بندی جدید نرم افزار ماسک، شرایط شهر مشهد از نظر شیوع کرونا با کاهش تعداد مبتلایان به این ویروس از زرد به آبی تغییر یافت.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می گردد.

به گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز یک میلیون و 488 هزار و 981 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اندو با فوت 61 بیمار مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 58 هزار و 686 تن رسیده است.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و 585 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 611 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 488 هزار و 981 نفر رسید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51413

به "خبرنگاران احتمال خطا در اعلام شرایط آبی کرونایی مشهد وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال خطا در اعلام شرایط آبی کرونایی مشهد وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید