حریق جنگل و مراتع گاچال کوهدشت مهار شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: بخشی از جنگل ها و مراتع منطقه گاچال بخش طرهان از عصر چهارشنبه (هشتم مرداد) طعمه حریق شده بود که با کمک نیروهای امدادی و مردم محلی آتش سوزی مهار شد.

حریق جنگل و مراتع گاچال کوهدشت مهار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مهدی پازوکی با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این منطقه امروز صبح مهار شد اضافه نمود: علت و وسعت آتش سوزی در دست بررسی است.

به گفته وی برای مهار این آتش سوزی فرماندار شهرستان کوهدشت درخواست بالگرد کرده بودند که به دلیل تاریکی شب انجام پرواز امکانپذیر نبود.

ماشاالله نعمتی فرماندار کوهدشت بامداد پنجشنبه به خبرنگاران گفت:بخش عظیمی از آتش خاموش شده، ولی شدت وزش باد و سخت گذر بودن منطقه مانع اطفا کامل آتش سوزی شده به همین دلیل حریق به مناطق نزدیک روستاهای کوشکی و دُم روستان سرایت کرده است.

فرماندار کوهدشت با اشاره به اینکه کوهدشت 12 درصد مساحت کل لرستان را شامل می شود، گفت: با توجه به گستردگی و سخت گذر بودن آتش سوزی در منطقه ، از مدیرکل منابع طبیعی لرستان درخواست اعزام نیرو و یک ففرایند بالگرد آب پاش کرده ایم.

به گفته وی در زمینه تجهیزات اطفای حریق در شهرستان کمبود وجود دارد لذا انتظار می رود با توجه به موقعیت توپوگرافی و پوشش جنگلی کوهدشت امکانات بیشتری به این شهرستان اختصاص یابد.

بر اساس آمار 10ساله، شهرستان های خرم آباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر و رومشکان از جمله شهرستان های بحرانی به شمار می فرایند وبا توجه به اینکه بیشتر آتش سوزی ها در مناطق سخت گذر و دور افتاده به وقوع می پیوند، استقرار بالگرد یکی از نیازمندی های اصلی منابع طبیعی در استان است.

سالانه 2 هزار هکتار از جنگل های لرستان در آتش می سوزد که 98 درصد علت آتش سوزی جنگل های لرستان به دلیل عامل انسانی بوده است.

150 منطقه بحرانی حریق با مساحت 617 هزار و 801 هکتار در جنگل های لرستان شناسایی شناسایی شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37588

به "حریق جنگل و مراتع گاچال کوهدشت مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریق جنگل و مراتع گاچال کوهدشت مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید