فراوری 6 هزار تن عسل در اردبیل، 83 درصد فراوریات صادر می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، نوبخت اژدری عصر دوشنبه در بازدید از زنبورستان های اردبیل در جمع خبرنگاvان اضافه کرد: با این میزان فراوری این استا ن در فراوری عسل از کندوی بومی همه ساله رتبه اول کشوری را به خود اختصاص می دهد.

فراوری 6 هزار تن عسل در اردبیل، 83 درصد فراوریات صادر می گردد

وی سرانه مصرف عسل در استان اردبیل را هزار تن برشمرد و توضیح داد: بیش از پنج هزار تن از عسل فراوریی استان نیز به صورت فله ای و یا بسته بندی به سایر استان ها و یا کشورهای همسایه صادر می گردد.

معاون بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی استان میانگین فراوری از کندوی مدرن را 19 کیلوگرم و از کندوی بومی استان را 10 کیلوگرم خاطرنشان کرد و بیان داشت: اردبیل در فراوری عسل رتبه سوم کشوری را دارد.

به گفته وی درصد فراوری عسل استان اردبیل نسبت به کل کشور 7.8 درصد و اشتغال استان در صنعت زنبورداری را در مقایسه با سایر استانها 5.2 درصد برشمرد.

اژدری با بیان اینکه هم اکنون 341 هزار کندوی زنبور عسل در این استان وجود دارد، تاکید نمود که 99 درصد کندوهای زنبور عسل این استان به صورت مدرن و تنها یک درصد آنها به صورت کندوی بومی است.

وی مجموع فعالان در حوزه زنبورداری و فراوری عسل را هفت هزار و 122 نفر خاطرنشان کرد و یادآور شد: از این تعداد سه هزار و 258 نفر به عنوان کارگر و تکنیسین زنبورداری در زنبورستان ها فعالیت می نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 651

به "فراوری 6 هزار تن عسل در اردبیل، 83 درصد فراوریات صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 6 هزار تن عسل در اردبیل، 83 درصد فراوریات صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید