تشکیل پنجره واحد مجازی برای ارتقای سرمایه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استاندار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از کوشش های اتاق در راستای برقراری تعامل هدفمند میان صنعت و دانشگاه و تسری و تعمیم یکپارچگی میان علم، صنعت، تجارت و فراوری را اتفاق بسیار ارزشمندی دانست.

تشکیل پنجره واحد مجازی برای ارتقای سرمایه

عباس رضایی، در نشست شورای گفت وگوی استان اصفهان تأکید کرد: با تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت با استفاده از پتانسیل های علمی موجود در دانشگاه ها، بسیاری از مسائل از جمله آلودگی هوا حل شدنی است.

استاندار اصفهان از سفر قریب الوقوع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اصفهان اطلاع داد و خواهان تشکیل کمیته ای برای احصا و جمع بندی مباحث مربوطه شد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش های ارائه شده، شرایط استان اصفهان در حوزه های مختلف در امسال رو به بهبود بوده و این امر حاصل همراهی و هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی استان است.

رئیس شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همچنین خواهان تشکیل کمیته ای توسط مدیران اجرایی به منظور برطرف مسائل سرمایه گذاران استان و تشکیل پنجره واحد مجازی در این خصوص شد و اضافه کرد: صندلی ایران و اصفهان باید در حوزه سرمایه گذاری ارتقا یابد و به همین دلیل فرایند جذب سرمایه گذاری خارجی نیز باید با سرعت بیشتری دنبال گردد.

مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان نیز در این جلسه گفت: امروز به دلیل اهمیت تعامل سازنده میان صنعت و دانشگاه و به مناسبت هفته پژوهش، امضای تفاهم نامه میان سه دانشگاه و سه شرکت صنعتی در دستور کار نهاده شد.

گلشیرازی تنها راه برون رفت از مسائل پیش روی صنعت را، برقراری جریان دانش در واحدهای مالی و صنایع دانست.

او در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در اصفهان متولی واحدی ندارد، خواهان برنامه ریزی مناسب در این زمینه و تعیین شدن سهم بخش های دولتی و خصوصی در سرمایه گذاری برای سال آینده شد.

او همچنین با اشاره به اینکه با همت مدیران دستگاه های اجرایی، فرایند اصفهان از شیب منفی در شاخص های کسب وکار در امسال خارج شده است، اضافه کرد: باوجوداین، ضروری است این فرایند در بدنه اجرایی استان حفظ گردد تا به روحیه بخشی در بدنه مالی استان منجر گردد.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان همچنین برنامه ریزی دقیق و جزءبه جزء برای چاره اندیشی در مورد راهکارهای متناسب سازی میزان فراوری و صادرات استان را از مهم ترین اقدامات دستگاه های اجرایی و تعیین کردن برنامه سال آینده در این زمینه اعلام کرد.

گلشیرازی، استان اصفهان را در نرخ تشکیل سرمایه، پر چالش ترین استان کشور دانست و توضیح داد: این امر به دلایلی چون مهاجرپذیری زیاد و صنعتی بودن استان حادث شده است.

رئیس اتاق اصفهان بر ضرورت مدیریت چالش های اجتماعی به وسیله سرمایه گذاری تأکید کرد و خواهان احصای پروژه های مناسب سرمایه گذاری برای سال آینده، در نظر دریافت زمین، صدور مجوز بدون نام در دستگاه های مختلف استان و همچنین درنهایت، آماده سازی طرح فرایند فراخوان سرمایه گذاران شد.

او در ادامه خواهان ایجاد فرمول مبدل در حوزه سرمایه گذاری شد و توضیح داد: با این اقدام می توان نرخ تشکیل سرمایه در اصفهان را ارتقا بخشید و باید گفت که تنها راه برطرف معضل اشتغال استان، افزایش نرخ سرمایه گذاری است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19510

به "تشکیل پنجره واحد مجازی برای ارتقای سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل پنجره واحد مجازی برای ارتقای سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید