بلایی که نوشیدن آب حین غذا به سرتان می آورد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خدیجه رحمانی متخصص تغذیه با اشاره به عوارض نوشیدن آب همراه غذا اظهار کرد: یکی از اصولی که باید در تغذیه و وعده های غذایی رعایت گردد این است که نباید همراه غذا آب نوشید و حداکثر مصرف آب در وعده های غذایی، یک لیوان است.

بلایی که نوشیدن آب حین غذا به سرتان می آورد

او اضافه نمود: اگر وعده های غذایی ناهار و شام از مایعات باشد مانند سوپ، آش، شیر برنج و عدسی دیگر احتیاج نیست که همراه غذا آب مصرف گردد. زمانی که همراه با غذا آب مصرف می گردد باعث پر شدن بخشی ازحجم معده می گردد؛ بنابراین برای کسانی که دارای سوء تغذیه هستند و البته سالمندان خطرناک بوده و توصیه نمی گردد.

رحمانی اعلام کرد: اگر بخشی از حجم معده اشغال گردد دریافت غذا کاهش پیدا می نماید و در هضم غذا نیز مشکل ایجاد شده و باعث رقیق شدن شیره های گوارشی می گردد، اما در مواقع ضروری از مایعاتی مانند دوغ در وعده ناهار و شام و از شیر در وعده صبحانه استفاده گردد.

او ادامه داد: مصرف آب بعد و قبل از غذا نیز توصیه نمی گردد، زیرا همچنان خطرات خود را به همراه دارد. کسانی که دارای افزایش وزن بوده و در حال کم کردن وزن و کالری کمتری دریافت نمایند و گرسنگی واقعی را از گرسنگی کاذب تشکیل دهند توصیه می گردد نه بعد از غذا بلکه قبل ازغذایی یک الی دو لیوان آب بنوشند.

متخصص تغذیه در انتها توضیح داد: نوشیدن آب همراه غذا به خصوص برای افرادی که دچار سوء هاضمه هستند باید از این کار خود داری نمایند، همچنین در بچه هایی که دچار سوء تغذیه و وزن کم هستند و یا در سالمندان نوشیدن آب توصیه نمی گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57971

به "بلایی که نوشیدن آب حین غذا به سرتان می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلایی که نوشیدن آب حین غذا به سرتان می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید