آنالیز سرریز بنزین به رودخانه تلار، احتمال خرابکاری منتفی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سعید یزدانی، در مصاحبه با خبرنگاران، با بیان اینکه در حدود ساعت 16 روز جمعه، لوله انتقال بنزین در منطقه طالع شهرستان سوادکوه دچار نشت و ترکیدگی شد، اضافه کرد: همزمان با اعلام این خبر، ستاد بحران شهرستان همراه با ارگان های مرتبط اعم از شهرداران، بخشدار، نیروی انتظامی، محیط زیست، هلال احمر، پلیس راه و راهداری در منطقه حضور پیدا کردند و طبق وظایف خویش در شرایط بحران مشغول به انجام کار شدند.

آنالیز سرریز بنزین به رودخانه تلار، احتمال خرابکاری منتفی است

فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به شرایط زیست محیطی این حادثه، گفت: به محیط زیست نیز برای حضور در منطقه اطلاع رسانی شد تا راهکارهای پیشگیری از آسیب های زیست محیطی را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه یکی از نکات اصلی در شرایط بحران، حفظ جان انسان ها است، ادامه داد: به همین منظور محور اصلی برای چند دقیقه ای مسدود شد و با توجه به اینکه در پایین دست خط لوله چند خانوار ساکن بودند، خانه های اطراف خالی شد و در حال حاضر ساکنان به خانه خود و حالت عادی زندگی بازگشتند.

یزدانی با اشاره به اینکه از همان زمان ترکیدگی، فلکه اصلی بسته شد و بنزینی در آن جاری نیست، اضافه نمود: ما در قبال نشتی بنزین تسلیم نشدیم و اقدامات و پیشگیرهای لازم انجام شد و کار ترمیم لوله نیز از دیشب آغاز گردیده و در بازدیدی که امروز صبح داشته ام با رعایت نکات ایمنی دستگاه پمپاژ در حال کار و در حال تخلیه مقدار بنزین مانده هستند.

مقام عالی دولت در شهرستان ضمن رد خبر منتشر گردیده در فضای مجازی مبنی بر ورود 3 هزار لیتر بنزین در رودخانه تلار، گفت: این میزان قابلیت استناد ندارد و میزان خروجی بنزین محاسبه نگردیده و نمونه از آب رودخانه گرفته گردیده و در دست آنالیز است.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه در زمان حوادثی همچون ترکیدگی بنزین و موادی از این قبیل، ورود آن به طبیعت اجتناب ناپذیر است، اعلام کرد: اما منطقه ای که در آن ترکیدگی لوله اتفاق افتاده، از نظر پوشش گیاهی فقیر است.

وی با تکذیب اعلام نشتی از سه روز گذشته، ادامه داد: لوله انتقال مستهلک نبوده و خط لوله بنزین دائما در حال اسکن شدن است و در هر جایی که احتمال تخریب و خوردگی باشد از قبل اخطار داده می گردد اما حادثه دیروز ناگهانی بوده و یکی از دلایل احتمالی این ترکیدگی را می توان ناشی از دو زلزله اخیر و تکانه زمین دانست و احتمال خرابکاری نیز منتفی است.

یزدانی با اشاره به اینکه این حادثه در نزدیک محور ترانزیتی اصلی و چند خانه بوده است، گفت: این حادثه در صورت عدم مدیریت می توانست منجر به بحران گردد، اما با تدبیر و مدیریت لازم، خسارت جانی و مالی به افراد وارد نشد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1441

به "آنالیز سرریز بنزین به رودخانه تلار، احتمال خرابکاری منتفی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز سرریز بنزین به رودخانه تلار، احتمال خرابکاری منتفی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید