اراضی دشت یکانات مرند تحت پوشش طرح آب های مرزی قرار گرفتند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، اکبر فتحی، عصر امروز در جلسه آنالیز وضعیت اجرایی طرح آب های مرزی در دشت یکانات شهرستان مرند با اشاره به اهمیت بهره برداری از پروژه های آب های مرزی توضیح داد: 420 هکتار از اراضی مرزی به بهره برداری رسیده و بقیه عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه آب های مرزی در دشت یکانات شهرستان مرند در دست اجراست.

اراضی دشت یکانات مرند تحت پوشش طرح آب های مرزی قرار گرفتند

وی با اشاره به تنگناهای اقتصادی و اعتباری دولت گفت: علیرغم وجود این مسائل اقتصادی، انتظار می رود عملیات اجرایی با سرعت بیشتری ادامه یابد تا اهالی منطقه بتوانند کشت مورد نظر خود را در زمان مناسب انجام دهند و مشکل خاصی در این راستا بوجود نیامده و پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مرحله دوم این طرح در اراضی کشاورزی شهرستان خداآفرین اجرا می گردد، مطرح نمود: 2 هزار و 340 هکتار از اراضی زراعی دشت یکانات شهرستان مرند زیر پوشش طرح آب های مرزی قرار گرفته است.

فتحی ادامه داد: بهره برداری طرح آب های مرزی نقش موثری برای رشد اقتصاد کشاورزی منطقه ایفا می نماید.

به گفته وی اجرای فاز دوم طرح آب های مرزی در حاشیه رودخانه ارس تا شهرستان خداآفرین و 5 هزار و 700 هکتار از اراضی دشت یکانات مرند را از جمله برنامه های در دست اجرای جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین اذعان داشت: موضوع تامین و ساخت و دسترسی به جاده های بین مزارع جزو طرح های اجرایی جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی است.

فتحی در ادامه با تشریح اهداف اجرای این طرح ها گفت: هدف از اجرای پروژه آب های مرزی، بهره برداری بهینه و مناسب از این طرح و تبدیل اراضی دیم به آبی است.

وی تاکید نمود: نظام های بهره برداری پروژه آب های مرزی در منطقه دشت یکانات شهرستان مرند همزمان با اجرای آن معین و شرکت تعاونی فراوری نظام بهره برداری معین شده است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در خاتمه اضافه کرد: طرح و پیگیری بازرگانی محصولات کشاورزی، مراحل فرآوری و بسته بندی محصولات از اهمیت بیشتری برخوردار است که تعاونی های فراوری باید به صورت پویا و فعال، فراوریات باغی و زراعی را بازاریابی نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4109

به "اراضی دشت یکانات مرند تحت پوشش طرح آب های مرزی قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اراضی دشت یکانات مرند تحت پوشش طرح آب های مرزی قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید